meer informatie over de crossfit training

26 april 2020

meer informatie

Als je in een sportschool snel verveeld raakt tijdens het sporten, is crossfit de ideale oplossing. Je beoefend tijdens CrossFit verschillende soorten sport. Hierdoor train je andere spieren dan die je normaal zou trainen, ook is geen een training hetzelfde, hierdoor blijven de trainingen leuk en uitdagend en je wordt er functioneel fit van, want je bouwt zowel kracht als conditie op. Je lichaam leert nieuwe dingen. Door deze trainingen train je automatisch ook punten die je minder leuk vind, die kan je dus ook minder goed, maar op deze manier train je je zwakke punten eigenlijk automatisch.

meer informatie

Trainen in een groep

Bij crossfit train je in een groep, ook al is het soms fijn om alleen te trainen in een groep trek je toch sneller naar elkaar toe en maak je er een soort competitie van, bij elke training wordt je vooruitgang ook bijgehouden, zodat je precies gaat hoeveel vordering je maakt, maar zo is het ook echt een wedstrijdje. In een groep krijg je heel vaak ook belangrijke, individuele aanwijzingen om de techniek goed uit te voeren. Een goede technische uitvoering zorgt voor minder kans op blessures.

Wat doe je tijdens een training

De oefeningen die je uitvoert hebben vaak te maken met natuurlijke lichaamsbewegingen. Zoals klimmen, tillen, duwen, trekken, stoten, springen en rennen. Je begint met een warming-up Vervolgens krijg je een stukje technische vaardigheden. Hier worden de crossfit bewegingen uitgelegd en geoefend zodat je alles goed en veilig uit kunt voeren om blessures te voorkomen. Na het technische gedeelte volgt vaak een intensieve training van 10 à 20 minuten. Dot wordt de “workout of the day” (WOD) genoemd.